vrijdag 30 januari 2009

Kort

Dag!

Gisteravond maakten we ons met zijn vieren op om naar het Marinsky Theater (Foto onder) te gaan om daar naar een uitvoering van een concert van Rachmaninov te luisteren(Filmpje: http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=rachmaninoff+piano+concerto+2&aq=2&oq=rachmani). Daar aangekomen bleek het Russisch van Michael toch niet zo goed, want we hadden kaartjes voor iets anders gekocht.


De kaartjes waren voor de concertzaal en die lag 500 meter verderop. We waren al wat laat dus de held van dit verhaal besloot adequaat op te treden. Ik hield een klein blauw autootje aan, door wijdbeens mijn hand naar voren te houden en luid in het Russisch stop te roepen(“Stop!”schrijven: “cton”). Ik sleurde de bestuurster uit het karretje. Ze was buiten zinnen “Nagal, Nagal” schreeuwde ze. Om haar de mond te snoeren smeet ik haar een paar roebel toe “Ti gaatjesh Wodka” riep ik haar na. Instappen – Gordel om - Vol gas, maar je weet toch.. Haastige spoed is zelden goed…


Gelukig kwamen we uiteindelijk nog optijd. Prachtig gebouw. Prachtige zaal. Prachtig koor. Prachtige liedjes van Rachmaninov. NU weekend = geen les = … oh ja de laatste foto als bewijs dat ik niet alleen vrouwen van achter fotografeer..Het is Alexander Nevski.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten